Wehar's blog ni več aktiven, objave so samo še arhivske

7. mar. 2012

Bodi nedosegljiv, če želiš ostati živ

Pozdravljeni!

Prejšnji teden sem se nekoliko posvetil internetni varnosti, ta teden pa se bom nekoliko posvetil varnosti v prometu. Nekaj časa nazaj je potekala preventivna akcija "Bodi nedosegljiv, če želiš ostati živ" (takrat sem že nameraval to objaviti, vendar mi zaradi pomanjkanja časa ni uspelo). Za tiste, ki ste pozabili, to je preventivna akcija, ki opozarja na posledice uporabe mobilnega telefona med vožnjo. Ker se je pojavljalo kar veliko komentarjev v smislu da je to le še ena od akcij policije, ki polni državni proračun, sem se odločil, da tokrat napišem malo o tem, zakaj se uporaba mobilnega telefona med vožnjo odsvetuje, oz. je celo prepovedana. Slovenska zakonodaja v 35. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 109/2010) opredeljuje prepoved uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. Sem spada tudi voznikova uporaba telefona. V 3. odstavku 35. člena Zakona o pravilih cestnega prometa je vozniku izrecno dovoljena uporaba naprave za prostoročno telefoniranje. Za voznike, ki se ravnajo v nasprotju z zakonsko določbo, je predpisana globa 120€. 
Uporaba mobilnega telefona med vožnjo namreč povzroči slabše nadzorovanje smeri vožnje ter slabše nadzorovanje hitrosti. V kolikor imamo pomemben pogovor, se lahko pojavi tudi vpliv čustev (npr. jeza povzroči agresivnejšo vožnjo).  V ZDA so znanstveniki izvedli enoletno študijo, v katero so zajeli 100 voznikov ter njihova vozila opremili s tremi kamerami. V analizi prometnih nesreč, so po pregledu posnetkov ugotovili, da jih je 80% povzročila voznikova nezbranost. Podobne študije (na simulatorjih, kjer so voznike opremili s posebnimi očali, ki so zaznavala premike oči) so izvajali tudi v drugih državah, ter ugotovili da se je pri uporabi mobilnih telefonov pogled usmerjal pretežno le na vozišče pred seboj (t.i. predorski vid), pri tem pa se je zanemarjalo ogledala, inštrumente in rob vidnega polja. Pri tem bi se v realnosti zlahka spregledalo kakšnega otroka ali motorista. Poleg vsega se je pojavilo počasnejše reagiranje na prometno signalizacijo (npr. rdeča luč), ko pa se je ragiranje pojavilo, je bila ta reakcija burnejša. Tudi sicer je kar 15% več voznikov prevozilo rdečo luč.
Še nekoliko hujša oblika uporabe mobilnih telefonov med vožnjo, je pisanje SMS sporočil med samo vožnjo. Pri tem je namreč voznik še manj pozoren na samo vožnjo, saj mora "iskati" tipke in jih zaporedoma pritiskati. Tu sicer pridejo "v prednost" mobilniki s klasično tipkovnico, ki omogočajo tudi slepo tipkanje (to pa ne pomeni, da smo zato kaj bolj zbrani med vožnjo), medtem ko touchscreeni tega zaradi svoje specifičnosti ne omogočajo. Kaj se lahko zgodi pri pisanju SMS sporočil med vožnjo zelo nazorno kaže sledeči videoposnetek, posnet v Wales-u. Posnetek je bilo v nekoliko "nežnejši" in skrajšani obliki videti tudi na naših TV postajah. 
OPOZORILO: Videoposnetek vsebuje zelo nazorne posnetke!

Torej. Med vožnjo NE telefonirajte in NE pišite SMS sporočil! Če imate nujni klic se umaknite na rob ceste, vklopite vse štiri varnostne utripalke in opravite klic. V primeru da ste poslovni človek, ki mora opraviti veliko klicev si omislite napravo za prostoročno telefoniranje ali bluetooth/žične slušalke za klicanje.

Pa varno vožnjo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar