Wehar's blog ni več aktiven, objave so samo še arhivske

28. maj 2012

Pripnite se in doŽIVITE!

Hello!

Če je bila predhodna objava povezana z zabavo, bo ta povezana z bolj resno temo. Danes se je namreč začela enotedenska preventivna akcija Pripnite se in doŽIVITE, s katero želi Policija ter organizacije, ki se ukvarjajo s preventivno dejavnostjo v cestnem prometu opzoriti na (pravilno) uporabo varnostnega pasu. Kot opažajo policisti, se uporaba varnostnega pasu med vozniki povečuje, vendar je še vedno veliko potnikov na zadnjih sedežih, ki niso pripeti...
vir: http://cdn1.siol.net/sn/img/10/072/634040744272205862_varnostni_pas.jpg

Naj najprej omenim, da Zakon o varnosti v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 109/2010) v 33. členu nalaga obveznost pripenjanja varnostnega pasu. Voznik ali potnik, ki ni pripet med vožnjo se kaznuje z globo v višini 120€.

Nekaj o varnostnem pasu

Zakaj uporabljati varnostni pas?

Odrasel človek lahko z močjo rok in nog zadrži svoje telo v primeru trka samo do hitrosti 7 km/h. Če pride do trka pri hitrosti 50 km/h (omejitev v naselju) na telo deluje sila, ki je enaka kot če bi padli z višine 10 m. Večja kot je potovalna hitrost, večje sile delujejo na telo v primeru trka. Uporaba varnostnega pasu zmanjšuje število smrtnih žrtev in hudo poškodovanih za najmanj 40%. V različnih agencijah v EU so tudi izračunali, da bi ob večji uporabi varnostnega pasu preživelo okrog 7000 ljudi na leto.

Kdo mora uporabljati varnostni pas?

Kot  že omenjeno ZVCP določa, da morajo varnostni pas med vožnjo uporabljati tako voznik, kot tudi potniki na vseh sedežih, kjer je varnostni pas vgrajen, uporabljati pa ga morajo skladno s proizvajalčevimi navodili. Posebej pomembno je, da so tudi potniki na zadnjem sedežu pripeti, saj "Tudi če imamo spredaj pravilno pripetega voznika, ima ta skoraj petkrat večjo možnost da se tudi on smrtno ponesreči, če za njim sedi nepripeti potnik" (Vesna Marinko, Dnevnik RTVSLO). Posebno pozornost je potrebno posvetiti otrokom, ki se lahko v vozilu vozijo le, če so starosti primerno zavarovani v homologiranih ležiščih, otroških sedežih ali pripomočkih, ki omogočajo uporabo običajnih varnostnih pasov. Ta ležišča ali sedeži so lahko privezani na prednjem ali zadnjem sedežu v avtomobilu. Pri tem je pomembno, da če je tako ležišče/sedišče pritrjeno na sprednji sedež, da je sopotnikova varnostna blazina izključena. V osebnih avtomobilih, kjer zaradi specifike avtomobila otroka ni mogoče ustrezno zavarovati, sme otrok do dopolnjenega 12. leta sedeti na zadnjih sedežih. Otroški sedež mora biti tudi nameščen tako da se ne premika, varnostni pasovi pa se morajo prilegati mlademu potniku. "Ljudje velikokrat gledajo na udobnost otroka, vendar ga ne pripnejo dovolj trdno, pasovi so mlahavi, ker starši mislijo da s tem otrok bolje sedi /.../" (Luka Rupnik, Dnevnik RTVSLO)

Varnostne pasove morajo uporabljati tudi poklicni vozniki (vozniki avtobusov, tovornjakov), ki pa nanje kar pogosto pozabijo, kar pa je zaskrbljujoče (varnostni pas žal uporablja manj kot polovica poklicnih voznikov!).
Povzeto in prirejeno po: http://www.pripni.se/o_varnostnem_pasu

Je pa spodbudna novica, da se uporaba varnostnega pasu povečuje. V raziskavi, ki so jo izvedli je bilo kar 93% voznikov pripetih (žal mi podatka o vzorcu ni uspelo izvedeti).
vir: http://www.firbec.com/wp-content/uploads/2008/08/varnostni-pas-300x235.gif

Kako bo potekala preventivna akcija?

Policija bo na državnih in lokalnih cestah izvajala poostrene nadzore nad obvezno uporabo varnostnega pasu ter zadrževalnih sistemov za otroke v vseh vrstah vozil, zoper kršitelje pa bodo tudi dosledno ukrepalo. Poleg tega bodo tudi mestni redarji v bližini šol in vrtcev opozarjali na pomen uporabe varnostnih pasov, nekateri pa bodo voznikom tudi pomagali z nasveti o pravilni uporabi otroških sedežev.

Naj zaključim s sledečim citatom: "Varnostni pas je vez z življenjem, česar se še vedno zaveda premalo udeležencev v cestnem prometu. Prav zaskrbljujoče je, da je še vedno veliko ljudi pripravljenih tvegati svoje življenje, ker vozijo nepripeti, s čimer ogrožajo svojo lastno varnost in najpogosteje tudi varnost svojih najbližjih v prometu."

Za konec pa še malo vzpodbudnih podatkov. Letos je namreč v primerjavi z enakim obdobjem lani na naših cestah umrlo 27 ljudi, lani se jih je do konca maja smrtno ponesrečilo 54. Lansko leto je na naših cestah umrlo 141 ljudi. Javna agencija za varnost prometa tudi upa da se v letošnjem letu ne bo smrtno ponesrečilo več kot 118 ljudi. Toliko pa jih je na naših cestah umrlo leta 1957, ko je bilo v Sloveniji registriranih le 19.800 vozil. Danes jih je namreč že 1.400.000.
vir: http://www.pripni.se/system/application/assets/images/pripnite_se_logo.png


Vsaka žrtev na cestah je preveč, zato VOZITE PREVIDNO!!

Ni komentarjev:

Objavite komentar