Wehar's blog ni več aktiven, objave so samo še arhivske

21. mar. 2013

Bedarije na televiziji

No, to objavo imam namen napisati že kar nekaj časa (vse od izpitnega obdobja), vendar sem vseskozi nekoliko odlašal. Kakorkoli, danes sem se je lotil.
Najprej, zakaj, sem se sploh lotil te objave. Povod je bilo nekaj dni dežja v februarju, ki sem jih preživel pred televizijo (v nadaljevanju bom zaradi lenobe pisal TV :P ) in se "zgražal" nad neumnostmi, ki nam jih predvajajo. Da ne bo pomote, v tej objavi ne bom kritiziral filmov, ki jih nekatere televizije ponavljajo skoraj vsak mesec (jih razumem, recesija pa to..), temveč se bom bolj osredotočil na nekatere stvari, ki motijo tako mene, kot verjetno še marsikoga.
vir
Pa da začnemo:

  • Prodajna okna

Prva stvar, ki me moti na TV postajah so oglasna sporočila. S tem ne mislim oglasov, ki jih vrtijo med poročili, dnevnikom, filmi (ok, med filmi so rahlo nadležni, so pa primerni za obisk hladilnika ali WC-ja), temveč oglase v stilu TopShop-a ali neke nove podobne bedarije (neka BCTV ali podobno). Sam postanem resnično tečen, ko začne tisti značilni nadležni moški glas spraševati če poznamo kako je neka stvar težka, če nimamo tega in onega pripomočka. Nato ponavadi predstavi čudežno napravo ali orodje, ki dela tako rekoč samo in ti odvzame polovico dela (zakaj ne bi potem kupili kar dveh in uživali v brezdelju?). Ponavadi, da podkrepijo uporabnost nekega predmeta, naredijo še nekaj intervjujev z "normalnimi" ljudmi (američani!?), za katere vemo da so jim plačali da se lažejo v kamero. Kakor koli, očitno nekateri ljudje vseeno nasedejo tej predstavitvi in izdelek dejansko kupijo. No, o kvaliteti in resnični uporabnosti izdelka se lahko potem sprašujemo, je pa dokaj zgovoren spodnji video, ki so ga posneli na Zvezi Potrošnikov Slovenije in prikazuje super-fine-fajn modelčke za kuhanje jajc (mimogrede, zraven dobite gratis še ločevalnik beljaka in rumenjaka...vse skupaj za 9,90 €)



Drugo podobno in dokaj novo prodajno okno pa prodaja izdelke za hujšanje iz artičoke (bljak), neke super fine mikserje za takorekoč vse kar nam srce poželi ter super raztegljive nedrčke (zakaj jih že tako razteguje tam?). No, teli so me pa sploh prepričali v nakup, sploh zaradi njihove perfektne sinronizacije v slovenščino. Grem kar v nabavo, saj je zelo poceni pa še ogromno dobiš zraven gratis (se bojim ja) :)

  • Kuharske oddaje
Ali ste morda ugotovili koliko je teh kuharskih oddaj na vseh slovenskih televizijah. Na vsaki TV postaji je vsaj ena. Še največja izjema je Planet tv (reklama ... kak evro bi lahko dobil za reklamiranje :P ), kjer predvajajo le oddajo MasterChef, ki jo sam ne jemljem kot kuharsko. Drugače pa ja, na vsaki TV postaji se najde oddaja, v kateri "kuharski mojstri" razkazujejo svoje umetnine in svoje sposobnosti v kuhinji. Kaj poreče pravi kuharski mojster na to, kaže nazorno naslednja slika (da ne bo pomote, slika je prirejena; alert! grde besede!)
Klik za povečavo; vir: 9gag (?)
Nočem kritizirati nobenih jedi, ki jih kuhajo, tudi nočem kritizirati samih oddaj. Mi gre pa res na živce, da je teh oddaj toliko. Ko sem bil še mali se spomnim da sta bili samo dve, in sicer: Čari začimb (slovenska oddaja z Gregorjem Bakovičem in Bojanom Emeršičem) ter ena od oddaj Jamiea Oliverja. Danes jih je mnogo preveč...
  • Astro tv
Še ena od največjih bedarij, ki jih predvajajo po TV. Ok, to je sigurno zelo dobičkonosen posel glede na to koliko ljudi kliče v eter. Da ne bo pomote, klic v studio stane veliko čez 1 Euro, kakšne nasvete pa nato klicatelj dobi? Hja, večinoma take z zelo dolgim časovnim obdobjem, tako da kliactelj že pozabi, kaj so mu prerokovali. 
vir
Ok, nič nimam proti vedeževanju iz kart ali astro karte (no, ja, tu sem sicer dosti skeptičen, ampak naj bo), vendar v tej oddaji vidimo še en način. Neko mahanje po zraku in "čiščenje" čakr. Halo, kako hudiča se bodo čakre očistile preko TV zaslona?? Edina koristna zadeva, ki jo vidim v tem je opogumljanje ljudi, ki so na robu. Nikoli ni namreč vse črno...je vsaj sivo. Ne zdi pa se mi prav, da to prodajajo.

  • Risanke (kje so dobre stare risanke?)
Zadnja zadeva, ki me je zmotila na TV so risanke. Nekega jutra ni bilo namreč nič pametnega na TV, zato sem gledal otroški program. In se vprašal: Kje hudiča so "naše" dobre stare risanke? Ko sem bil jaz mali, smo gledali risanke v stilu: Medvedek Uhec, Lolek in Bolek, A je to, Tom in Jerry ter podobne klasike, ki so bile res narisane. 
vir
Kaj gledajo danes otroci? En računalniški zmazek, kjer ne veš kaj figure sploh predstavljajo. Da ne govorim o tistih grdih Japoskih risankah na eni od komercialnih TV postajah, kjer so figure res grozne in obupne. Nisem se sicer poglabljal v zgodbe, ki jih današnje risanke prikazujejo, vendar vseeno pogrešam risanke v stilu Franček ali Timotej hodi v šolo (zelo poučne risanke, ki so učile strpnosti in drugačnosti). Sem bil pa zato toliko bolj vesel, ko sem videl, da so na nacionalki začeli ponavljati Radovednega Tačka (res legendarna oddaja, ki je trajala kar veliko let) ter Palčka Davida (ena mojih priljubljenih risank iz otroštva zaradi živali). Resnično bi bilo potrebno predvajati več takih risank, saj bi jih otroci sigurno gledali (mogoče še raje kot te računalniške) :)

No, danes sem malo skritiziral televizijo, ki pa je samo dobronamerna (kritika namreč, ne televizija). Dejstvo pa je namreč, da brez TV skoraj ne moremo več živeti, saj se nam je preveč močno zasidrala v naše življenje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar