Wehar's blog za nemoteno delovanje uporablja piškotke Google Analytics. Z obiskom te strani, se strinjate z njihovo uporabo.

17. apr. 2012

DAN - PREVENTIVNA AKCIJA POZNAVANJA POTAPLJAŠKE BOJE

Še enkrat lep pozdrav!

Morje ima danes že 11.9°C na površini ter 10.3°C na globini 23 m (podatki oceanografske boje Vida), kar pomeni, da se bomo potapljači kmalu (nekateri se že) začeli odpravljati raziskovati podvodni svet. Toplo morje in temperature (no ja, zaenkrat še niso tako zelo visoke) pa bodo kmalu začeli privabljati tudi voznike čolnov in vodnih skuterjev (jetski), kar pomeni da bi bilo smiselno spet opozoriti na (ne)poznavanje potapljaške boje. Leta 2007 se je preventivni akciji poznavanja potapljaške boje, ki jo organizira Divers Alert Network Europa (DAN Europa) pridružila tudi Slovenska potapljaška zveza (SPZ). Vsako leto se namreč zgodi kar nekaj incidentov in potapljaških nesreč, ko voznik čolna ali jetski-ja pelje preblizu potapljačev, saj ne pozna kaj pomeni potapljaška boja ter kako ravnati ko jo zagleda. Primer na strani SPZ opisuje celo, kako so "potapljača, ki je na potopu sredi morja pred Ronkom vlekel za seboj predpisano signalno bojo na vrvici, cukali in vlekli ven. Kot je potem uspel povedati presenečeni morjeplovec na gliserju, sploh ni vedel, da je potapljač na drugem koncu vrvice in da mu je s tem, ko ga je izvlekel ven brez varnostne dekompresije,  ogrozil zdravje. Sinko na čolnu si je pač zaželel  pisane žoge z zastavico, za katero so mislili, da je nekomu ušla z obale." (vir)
Na srečo se je ta primer končal dokaj srečno za potapljača, je pa kar nekaj primerov, ko so se bližnja srečanja s čolnom in jetski-jem končala tragično, tudi za slovenske potapljače. Znan je primer, ko je potapljaču (apnea), ko se je ta pripravljal na potop, čez hrbet zapeljal vodni skuter (verjetno ni potrebno posebej poudarjati da je skuter glisiral). Skuter je odbilo v zrak, potapljač pa je padel v nezavest. Na "srečo" (!!??) skuterji nimajo propelerjev, saj bi bil v tem primeru potapljač mrtev. Voznik skuterja se seveda ni ustavil in potapljaču pomagal.
Drugi primer pa se je zgodil leta 2007 blizu otoka Žirje, ko se je nesreča končala tragično za 33 letnega podvodnega lovca. Gliser je s polno hitrostjo zapeljal mimo potapljaške boje med zasidranim gumenjakom in obalo. Pri tem je do smrti povozil podvodnega lovca malo naprej pa poškodoval njegovega kolega, ki je plaval blizu. Potnica na čolnu je začela kričati ko je videla kaj se je zgodilo. Čoln se čez cca. 200 m ustavi, nato pa pobegne s kraja nesreče.  (povzeto po: link)

Žal je povzročitelje takih nesreč zelo težko iskati, saj se taka nesreča ponavadi zgodi na odprtem morju in brez prič. Pomaga pa če si nam uspe zapomniti (če smo očevidci) registrsko številko čolna, saj lahko kasneje v vpisniku morskih čolnov preverimo kdo je lastnik čolna.

Kako prepoznati potapljaško bojo?

Potapljaško bojo ni težko prepoznati. Gre namreč za bojo, ki ima na vrhu mednarodno sprejeto  potapljaško zastavico.

In kaj storiti ko opazimo potapljaško bojo?

Nič drugega kot upočasniti hitrost ter obvoziti bojo v razdaliji 100 m.


Tudi sam sem že doživel da so mi med potapljanjem nad glavo brneli motorji čolnov (v bližini je bila ladja! potapljaškega centra) in iz lastnih izkušenj povem da občutek ni prijeten. Še posebej ne če veš za nekaj primerov, ki so se končali s smrtjo potapljača.

Torej, v imenu vseh potapljačev prosim, da ozaveščate ljudi o pomembnosti poznavanja in upoštevanja potapljaške boje (tudi tako da delite to objavo). Morda nam uspe preprečiti kakšno nesrečo.

Vsem želim prijetno in varno preživet čas ob, na in pod morjem :D

Ni komentarjev:

Objavite komentar